Biciklizam Žminj-Feštini

Biciklom kroz kraljevinu špilja, starih crkvi i prekrasne prirode
Žminj, 52341, Žminj
1 / 8
ObilazakCrkvaKapela

Opis

Skoči na bicikl i istraži prekrasan mali istarski gradić koji će ti pružiti malu, ali nezaboravnu avanturu od koje ćeš štošta toga naučiti. 🤩

Staza je duga 24 kilometra, od čega je podloga asfalt 4 kilometra, a ostatak je makadam od 20 kilometara. Prosječno vrijeme koje će ti trebati za sve obići je nekih 1:45 minuta do 2 sata i penjat ćeš se na nadmorsku visinu od 270 metara, a težina staze je 5/10, zato se dobro pripremi. 🚵‍♀️

3, 2, 1, kreni!

Staza počinje iz Žminja, pored Kule i nastavlja se prema trgu ispred župne crkve svetog Mihovila. Skrećeš lijevo i spuštaš se nizbrdo po staroj kamenoj ulici „Štradi“, a zatim prolaziš kroz stari dio grada. S desne strane uočit ćeš „Kanoničku kuću“ izgrađenu u 16 st. s polukružnim prozorima i istarsko renesansnim ukrasima. Uskim ulicama starog djela grada nastavljaš vožnju te dolaziš na makadam. Proći ćeš pored raznih livada i oranica, a i ne mali broj kapelica koje se nalaze pored puta. 🏁

Feštinsko kraljevstvo

Najstarija i najveća građevina je ona od sv. Antuna Padovanskog i potječe iz 1734. godine koju je u narodu zvana „Pilj“. Svoju avanturu nastavljaš do sela Gradišće (stari Žminj), gdje Šumskim putem dolaziš do glavne ceste Cere-Svetvinčenat. Prelaziš cestu i blagim usponom dolaziš do sela Feštini. Prolaziš ispred špilje Feštinsko kraljevstvo koja obiluje prekrasnim sigastim oblicima. ⛰️

Preporučujemo ti da ovdje uzmeš pauzu za odmor i istražiš špilju Feštinsko kraljevstvo. Ova prirodna špilja pruža pogled u bogatstvo podzemlja i oduševljava ljepotom raznolikih sigastih oblika poput "čarobnjakovog šešira", "kule babilonske" i "šišmiševa krila". Za posjetitelje je uređena sigurnim stazama dugim stotinjak metara. 🍃

Balićsko polje

Put se nastavlja prema Ceranskoj šumi koja je jedna od ljepših šuma u centralnoj Istri. Vožnju nastavljaš Balićskim poljem koji posjetitelje naročito mami u travnju u doba cvjetanja Jurjevića (cvijet iz porodice narcisa). Prolaziš pokraj puča te nastavljaš putevima Ceranske šume. Cijelim se putem kroz šumu susrećeš s velikim umjetnim rupama koje su nastale prilikom vađenja ruda (boksit). 🚲

Crkva sv. Foške

Izlaskom iz Ceranske šume dolaziš na čistinu gdje se proteže krasan pogled na vrhove Učke. Zatim se spuštaš u selo Balići te nastavljaš makadamskim putem kroz Balićsko polje. Šumskim ćeš putem proći kroz sela Žagriće, Petercole i Damijaniće. Od tamo se uspinješ prema Crkvi Sv. Foške koja je sagrađena 1729. godine i podignuta u vrijeme Bizanta, u 6. Stoljeću, a kasnije srušena od strane Avara početkom 7. Stoljeća. Obnovljena je oko 1800. godine, a na njenom bočnom pročelju možeš vidjeti tranzene - izbušene kamene ploče koje zatvaraju prozorske otvore. Korpus današnje crkve oblikovan je početkom 18. stoljeća, a sredinom 18. stoljeća izgrađen je zvonik priljubljen uz njezino prednje pročelje. S južne strane crkve postojao je trijem koji je nakon 2. Svj. rata srušen. 🏰

Kraj

Spuštajući se u selo Laginji, ulaziš u Žminjsku boku te se spuštaš do lokve Klenovica, nekoć zvano “Jezero ljubavi”. Staza završava u centru Žminja u kojem se nakon 24 kilometra uživanja u prirodi možeš okrijepiti u jednoj od lokalnih konoba, pizzerija, kafića ili jednostavno nastavi šetnju starogradskom jezgrom Žminja. 🍕

Istraži i ti Žminj i uživaj i društvu biciklirajući kroz predivna mala sela koja imaju dosta toga za ponuditi! ❤️

DRUŠTVENE MREŽE

Tvoj inspirativni izvor doživljaja u Hrvatskoj